لایت کیور به چه علت مهم است ؟

اگر برای انواع کارای ترمیمی به دندانپزشک مراجعه کرده باشید قطعا میزان استفاده و همچنین کاربردی بودن لایت کیور دندانپزشکی بر شما پوشیده نخواهد بود و با جرات میتوان گفت که این ابزار از جمله دستگاه های مهم و پر استفاده در مطب های دندانپزشکی میباشد . به همین دلیل است که دندانپزشک با تجربه و دقیق همانند سایر اقلام پزشکی خود که برای تهیه آن وقت و زمان میگذارد برای این ابزار نیز چنین اقدامی را انجام داده و نکات بسیار زیادی را برای خرید آن در نظر میگیرد که مهم ترین آن داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش این دستگاه است تا بتواند به مراجعین خود خدمت رسانی مطلوب تر و با کیفیت تری را ارائه دهد .

لایت کیور با آمالگاماتور چه تفاوتی است ؟


در صورتیکه بخواهیم این دستگاه را با آمالگاماتور مقایسه کنیم ، میتوان گفت که تفاوت این دو دستگاه در ماده است که برای کار و ترمیم استفاده میشود ، به زبان دیگری آمالگاتور برای کار با آمالگام دندانی است و لایت کیور برای ترمیم های کامپوزیتی مورد استفاده قرار میگیرد . کامپوزیتها و طبیعی بودن آن در ظاهر با دندان های طبیعی باعث شده است جزو محبوب ترین مواد پرکردنی دندان باشند و به همین دلیل استفاده از این دستگاه بیشتر از آمالگاماتور کاربرد دارد . خرید آر وی جی از دنتی شاین

همچنین بعلت اینکه مواد کامپوزیتی برای قرارگیری بر روی دندان نیاز به تراشیده شدن کمی دارند و با استفاده از این دستگاه نیز به سرعت ساختار مستحکم و قابل قبولی را میگیرند نیز یکی دیگر از این تفاوت هاست ، چرا که پرکردنی آمالگالم بعلت ساختاری که دارد نیاز به تراشیده شدن زیادی از دندان دارد و آمالگاماتور برای محکم شدن این ماده نیاز به تابش بیشتری نسبت به لایت کیورها دارد .

دندانپزشک چگونه از لایت کیور استفاده میکند ؟

پوسیدگی دندانها در حال حاضر یکی از رایج ترین مشکلات مردم نه تنها در کشور ما بلکه در سطح جهانی میباشد. به منظور پرکردن فضای خالی دندان معمولا از انواع مختلف پرکردنی های دندان استفاده میکنند که در این میان کامپوزیت جزو محبوب ترین آنها می باشد . از آنجایی که کامپویت به خودی خود نرم میباشد باید به وسیله ای آن را محکم کرد و اینجاست که لایت کیورها مورد نیاز میشوند . ترمیم دندان ها با استفاده از کامپوزیت و لایت کیور بسیار وقت گیر و نیز تخصصی است. بالاتر بودن هزینه ی آن هم به همین دلیل بوده است.

زمانی که دندانپزشک قصد دارد که با استفاده از این دستگاه دندان های یک بیمار را ترمیم کند. باید دقت کافی را به خرج دهد تا مشکلی در کار پیش نیاید. یکی از بزرگترین مشکلاتی که امکان دارد رخ بدهد این است که رنگ آن دچار مشکل شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.